Eclipse t/m thuiskomst

Coquimbo  •
Maandag 1/6 is de dag dat we een klein stukje opschuiven naar een nieuw onderkomen. Simpel ontbijtje, inpakkerij afronden en dan een uur rijden. Naar Coquimbo, een havenstad die naadloos in La Serena overgaat. Daar hebben we een AirBnB in een nieuwbouwflat, op de 17e verdieping. Maar ze zijn nog nie...

Bijkomen in Tongoy

Tongoy  •
Woensdag (26/6) begint dus heel vroeg, maar we zijn goed op tijd onderweg. Deelnemers aan de tour worden meestal opgehaald, maar wij zitten een uur ten zuiden van hun kantoor, dus wij worden om 7.50 verwacht op het kantoor. Wij zijn stipt op tijd, maar de Chileense gids natuurlijk niet. Typisch! (:...

Tweede deel Pisco Elqui

Paihuano  •
Zondag (23/6) wilden we weer een nieuwe hikeroute uitproberen, eentje die in een klein zijdal bij Pisco Elqui moest zijn. Al vrij snel waren we het pad kwijt, en waren we aan het proberen weer erop terug te komen. Terwijl in Nederland gesproken werd over een hittegolf, was het bij ons ook erg warm,...

Eerste dagen in Pisco Elqui

(21/6) Vrijdagochtend wakker geworden met de zonsopkomst op de heuvel. Vincent is erg teleurgesteld over de koffie bij het ontbijt; soort van doorgekookt, zegt ‘ie. En de eieren waren ook niet helemaal zoals het moest, maar ik was erg blij met de verse smoothie. Er is nog maar één ander stel dat we...

Reis naar Pisco Elqui in twee etappen

Santiago  •
Woensdag 19/6 hadden we vroeg het ontbijt besteld, laatste dingen ingepakt en afscheid genomen van Mariana. Omdat Felippe ziek is hebben we een hotel gereserveerd net onder Santiago, en dat is 8.5 uur rijden. Dat is allemaal niet zo spannend, wel mooi om continu bergen in het oosten te zien, met sne...

Laatste dagen in Valdivia

Valdivia  •
Maandag 17/6 begon heel mistig. We hebben rustig ons ontbijtje gegeten, daarna hebben we ons genesteld in de woonkamer van het originele pand, in de wetenschap dat er geen andere gasten meer waren. Vincent heeft zich bezig gehouden met de openhaard en een fotoboek van de omgeving, ik heb mijn vorige...

Observaties

[16/6] Chili is aan de ene kant het rijkste land van Zuid Amerika, aan de andere kant is het ook een derdewereldland. Er zijn hele wijken, of lange stukken langs de grote weg, met heel simpele hutjes. Krotten. Toch, zegt Vincent, zijn het wel echt vier muren met een dak, niet twee muren met verder e...

Zaterdag en zondag in Valdivia

Valdivia  •
Zaterdag gaan we Valdivia in, Vincent heeft behoefte aan goede koffie. En we hopen een boottour door het natuurgebied in de delta te kunnen regelen. Aan één van de kades is het druk, daar blijkt de grote vis- en groentemarkt te zijn. Bij één van de hokjes met boottochten staan we stil. Verderop twee...

Laatste stukje Antuco en dan naar Valdivia

Antuco  •
Vandaag (donderdag 13/6) hebben we ontbeten met de yoghurt en granola die we laatst gekocht hebben, met thee, oploskoffie en sap. Daarna wil Vincent iets verder dan bij het meer waar we gisteren waren, en dan proberen zo ver mogelijk de vulkaan op te gaan. Vandaag een andere park ranger dan gisteren...

Antuco

Dinsdagochtend hebben we ingepakt, ontbijt en koffie gehaald voor onderweg en voorlopig afscheid genomen van Felipe. De rit naar Antuco is nominaal 5,5 uur, maar met veel stops en file is dat natuurlijk langer. Ik zag er wat tegenop, maar uiteindelijk heb ik ook een stukje gereden. Onderweg zijn we...

Eerste dagen in Santiago, bij Felipe

Santiago  •
Felipe heeft ons warm ontvangen en had zijn eigen slaapkamer voor ons klaargemaakt. Zijn langharige kat Freya was daar minder blij mee, want die mocht nu van Vincent niet meer op de slaapkamer komen. Ondertussen was het 10 uur 's ochtends, en hebben we met z'n drieën bij een cafeetje om de hoek ontb...

Vlucht naar Santiago via Londen

London  •
We hebben een goede vlucht gehad. In Londen hadden we een overstap van 4 uur, dus hebben we lekker gegeten. De stoelen die we voor de vlucht Londen-Santiago (14 uur vliegen) hadden uitgezocht waren helemaal achterin. Normaal gesproken zijn alle rijen aan de zijkanten 3 stoelen, maar helemaal achteri...